Svømme-, selvberging- og livredningsopplæring i skolen
På denne siden kan du lese om formålet med svømme-, selvberging- og livredningsopplæringen i skolen og hva eleven skal lære. Du kan også lese om ansvar, og trygg og forsvarlig opplæring og bading.
Trygg og forsvarlig opplæring
Utgangpunktet for vanntilvenning, trygg ferdsel, svømme-, selvberging-, og livredningopplæringen er at aktivitetene skal være forsvarlige. Her kan du lese mer om kravene i regelverket og anbefalinger til skoleeier og skolen som et profesjonsfelleskap for å sikre trygg og forsvarlig opplæring.
Veileder for trygg og forsvarlig opplæring i, ved og på vann
Formålet med opplæringen
Vanntilvenning, trygg ferdsel, svømming, selvberging og livredning er en del av opplæringen i kroppsøvingsfaget. Opplæringen skal gi eleven kompetanse i å bli trygg i, ved og på vann, svømmedyktig, og i stand til å berge både seg selv og andre.
Les mer om formålet med opplæringenKva skal eleven læra?
Kompetansemål for tilvenning til vatn, trygg ferdsel, symjing, sjølvberging og livberging er nedfelt i læreplan for kroppsøvingsfaget og er spesifisert etter 2.-, 4.-, 7.- og 10. trinn.
Kva seier kompetansemåla?Kven er ansvarleg for at eleven blir symjedyktig?
Skuleeigar er ein del av profesjonsfellesskapet i skulen og pliktar å gje alle elevane symje-, sjølvbergings- og livredningsopplæring. Profesjonsfellesskapet er saman ansvarleg for at elevane tilegnar seg kompetanse i svømming, sjølvberging og livredning, og er svømmedyktige etter 4. trinn. Opplæringa skal skje i eit samarbeid og forståing mellom skulen og foreldre/føresette si oppfølging av eigne born.
Les meir om ansvar